tisdag 24 april 2012

One small step for technology one giant step for lärare1 and lärare 2!

Häromdagen fick jag följande mejl av en kollega:

Vi bokar tider (tider till utvekclingssamtal) i Doodle och det fick mig att tänka på citatet:
One small step for technology one giant step for Ulrika and Per!

När jag sedan läser kommentarstrådar i Unikum i samband med omdömena ser jag att vi kommit långt! Långt mot vår vision!

"jag lärde mig mycket när vi gjorde filmen"
"Kul med 3D-bilder (elev). Det finns inga gränser på hur kul eller snygga bilder man kan göra på datorn (lärare)."
"Facebookgruppen hjälpen mig när jag gör läxa"
"Att spela in vår låt i garageband var ascool"
"Keynote är bra när vi redovisar muntligt"
"Jag gillar att arbeta i googledocs, då får jag hjälp precis när jag behöver!"
"Jag gillar att jobba i keynote, det är både roligt och ganska så enkelt plus att man lär sig mycket på att lära ut till andra!"
"Jag letade över hela internet och lyckades göra en underbar redovisning på förhöret."

och ovanstående är bara ett axplock!

Det här året tar vi verkligen


Severel small steps for technology one several giant steps for students and teachers at Fäladsgården ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar