fredag 6 september 2013

Kompetenta kolleger!

Vad säger man när ett dylikt mejl kommer?

"Jag håller på att arbeta på litteraturuppgiften för 9B och 9C. 9C har redan kommit igång med läsandet. 

C, K och C: Synpunkter? Vill ni ha med något från ämnet svenska/svenska som andraspråk i uppgiften? Jag har satt v.45 som sista veckan för läsning p g a att det är projekt och prao, inte mycket andra läxor. 

D och V: Något annat ur SO-synpunkt?

Jag ska hämta stoff inför kamratresponsen som finns på C:s BFL-site, hon har länkat en keynote där. Jag har även hämtat inspiration från hur hon har arbetat med bloggen med 6D (nuvarande 7D), så att det inte blir kopior från tidigare arbete!"

Snabbt kom responsen från en av kollegorna till den skrivande: jag har lite tankar kring sista uppgiften. Kan vi inte lägga den på en wiki så ... Impulsiv reaktion: wiki? Det kan jag inte! Men 3 minuter senare: Bra! Tillsammans fixar vi det! Då lär jag mig ännu mer nytt, kul!

Kreativitet, samarbete och kunskap, absolut! 
Ämnesövergripande, digital kompetens, proffsig pedagogik, formativt lärande, sharing is caring ;-)

Proffsiga Fäladsgården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar