fredag 7 mars 2014

Reflektion fredagen 7/3 -2014

Det började med att jag fick en bild av micke gunnarsson som jag följ på twitter en tid. Han visade med många exempel på enkla saker som man inte tänker så mycket på i vardagen. Han pratade med stor humor och mycket kärlek. Många goda skratt och tårar som rann! Solen finns alltid bakom molnen!

Carinas workshop om filmning och kamratrespons gjorde att fick jag lite mer tankar! För en tid sedan läste jag en artikel i tidningen MI Vida om en Hkk-lärare som arbetade på ett liknande sätt, dock använde hon sig inte av film utan kamratrespons genom en "observatörer" och reflektioner, men där kan jag se filmningen som ett lärandeverktyg om det används rätt och i flera steg.

Funderar på att starta en blogg, men börjar med en privat för att testa.
Fb använder vi i klassen redan men fick inspiration av Anna-Lena att utvidga det i undervisningen.

Den sista timmen i aulan med andreas ekström blev en "snabb" upplevelse också med mycket humor och skratt som även gav mycket att tänka på. Undrar hur mycket jag kommer att googla i kväll när jag sitter i tv-fåtöljen.

En givande dag som satt igång många tankar och stoppat magen full med mycket god mat!
Ska tänka på varje dagvilken buss jag skall åka med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar